کد خبر: 936557
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
پور ابراهیمی: بیش از هزار میلیارد تومان ارز به جیب دلالان رفت
پس از ماه‌ها سکوت، سرانجام روز گذشته برخی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس نسبت به گرانی قیمت کالا‌های اساسی اعتراض کردند.
زهرا محمدی
برخی نمایندگان مجلس روز گذشته به افزایش۷۰ درصدی قیمت کالا‌های اساسی واکنش نشان دادند و اعلام کردند: ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیار مسئولان بود، چرا قیمت کالا‌های اساسی افزایش پیدا کرده است؟

پس از ماه‌ها سکوت، سرانجام روز گذشته برخی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس نسبت به گرانی قیمت کالا‌های اساسی اعتراض کردند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با بیان اینکه ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیار مسئولان بود، گفت: چرا قیمت کالا‌های اساسی ۷۰درصد افزایش پیدا کرده است؟

کوروش کرم‌پور در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون فصل بودجه‌ریزی است. امیدواریم دولت و نمایندگان، اقشار آسیب‌پذیر را در این بودجه بر اساس عدالت‌محوری مورد توجه قرار دهند. امیدواریم در این بودجه‌ریزی به فرهنگیان نیز توجه شود. آقای رئیس‌جمهور و دولتمردان! توجه کنید که خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۷ متناسب با زحمات آن‌ها نبود. قیمت مناسب با بازار کنونی مورد توجه باشد. مگر ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مسئولان برای تأمین کالا‌های اساسی قرار نگرفت؟ چرا اکنون شاهد ۷۰ درصد افزایش قیمت کالا‌ها هستیم؟

تذکر پورابراهیمی نسبت به افزایش قیمت کالا‌های اساسی

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی نسبت به افزایش ۷۰ درصدی قیمت کالا‌های اساسی تذکر داد. محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه علنی اظهار کرد: سالانه ۱۳ تا ۱۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی آن هم با نرخ ۴۲۰۰ تومان اختصاص پیدا می‌کند. در این شرایط شاهد افزایش قیمت ۷۰ درصدی کالا‌های اساسی نسبت به سال گذشته هستیم. وی افزود: اگر قرار باشد دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را اختصاص دهد باید توزیع کالا‌ها هم مدیریت شود. اکنون بیش از هزار میلیارد تومان ارز به جیب دلالان رفته است. لازم است وزرای اقتصادی و رئیس‌جمهور درباره افزایش قیمت کالا‌ها به خصوص لبنیات نظارت‌های بیشتری داشته باشند.

پورحسین: چرا کنترل و نظارت وجود ندارد؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز جایگزین کردن استراتژی بحران‌ستیزی به جای بحران‌پذیری را ضروری دانست و اظهار کرد: چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی‌های لجام‌گسیخته وجود ندارد؟
شکور پورحسین در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس گفت: مردم نجیب ما را آزار می‌دهند، خصومت استکبار، تحریم و مشکلات بیرونی نیست، بلکه سوء‌مدیریت و عدم‌مدیریت صحیح منابع و بی‌توجهی به مشکلات داخلی در عمل است. بار‌ها اینجانب و همکاران از این تریبون پیگیر مطالبات مردم بوده‌ایم. پورحسین افزود: در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بار‌ها به ضرورت حاکمیت گفتمان سه‌گانه ریشه‌کن کردن فقر، توسعه نظام حمایت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر تأکید شده است، ولی متأسفانه شاهدیم که همزمان با اعمال تحریم‌های یکجانبه و خصمانه امریکا علیه ایران به دلیل برخی روزمرگی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها هر روز بیشتر در یک دورباطل گرفتار می‌شویم. وی با تأکید به جانشینی استراتژی بحران‌ستیزی به جای بحران‌پذیری اظهار کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است که دولت و مسئولان چه برنامه‌ای انجام دادند و چه برنامه‌ای برای آینده دارند؟ چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی‌های لجام‌گسیخته و سایر مشکلات نامبرده شده وجود ندارد. وی با برشمردن مهم‌ترین آسیب‌های سازمان‌های اجرایی کشور گفت: بار‌ها این آسیب‌ها از سوی متخصصان و کارشناسان بیان شده است. با جرئت می‌توان گفت که امروز کشور نیازمند پرهیز از نگاه اقتصادی نامتعارف به پدیده‌های متعارف است، زیرا آنکه چیزی را تغییر می‌دهد هدف است. اگر ندانیم به کجا می‌رویم به هرکجا که برویم فرقی ندارد. آینده ساختنی است. پورحسین افزایش توان مقاومت در مقابل تحریم‌ها را نیازمند بازمهندسی و بازنگری در اهداف دانست و گفت: ما باید با روی‌آوری به اقتصاد مقاومتی، عملکرد جهادی خود را انعطاف‌پذیر و از موقعیت‌ها فرصت‌سازی کنیم. امروز باید با بازمهندسی برنامه‌ها و شفاف‌سازی مقررات و عدم تبعیض و فسادستیزی و انضباط مالی و اداری را در اولویت منافع ملی قرار دهیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با این اوصاف جگونه میگویید دلار به مرز 10 هزار تومان سقوط کرده؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار